فایل ورد مقاله ارائه مدلي جهت بررسي تاثير ابعاد سرمايه فکري بر کارآفريني سازماني

لینک دانلود

 فایل ورد مقاله ارائه مدلي جهت بررسي تاثير ابعاد سرمايه فکري بر کارآفريني سازماني دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد مقاله ارائه مدلي جهت بررسي تاثير ابعاد سرمايه فکري بر کارآفريني سازماني  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد مقاله ارائه مدلي جهت بررسي تاثير ابعاد سرمايه فکري بر کارآفريني سازماني،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد مقاله ارائه مدلي جهت بررسي تاثير ابعاد سرمايه فکري بر کارآفريني سازماني :


محل انتشار: همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانش محور)
تعداد صفحات:18
نویسنده(ها):
حمید شاهبندرزاده – استادیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
سیدجواد دوکوهکی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

چکیده:
محیط کسب و کار امروزی ون مبتنی بر دانش می باشد، نیازمند رویکردی است که دارایی های ناملموس جدید سازمانی مثل دانش و شایستگی های منابع انسانی، نوآوری، روابط با مشتری و ; را در بر گیرد. سرمایه فکری یک دارایی ناملموس می باشد که سازمان ها برای افزایش مزیت رقابتی از آن استفاده می کنند. سازمان ها با توجه به دنیای رقابتی امروزی باید سعی کنند تا از استعدادها و قابلیت های تک تک اعضای خود به خوبی استفاده کنند. به همین دلیل توجه به سرمایه انسانی روز به روز بویژه در فضای کارآفرینی سازمانی در حال افزایش می باشد. کارآفرینی سازمانی دارای جهت گیری استراتژیک است که شامل بازسازی محصولات، فرآیندها، خدمات، استراتژی ها و یا حتی کل سازمان می باشد. در این مقاله هدف سشناسایی عوامل مؤثر سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی است که پس از بررسی حدود 40 مقاله داخلی و خارجی در ارتباط با سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی 19 مقاله مربوط، بر اساس دو معیار جدید بودن و مرتبط بودن معیارها، انتخاب شده است. پس از بررسی این مقالات ابعاد مختلف سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی مشخص گردید که از بین این ابعاد، ابعادی که دارای بیشترین تکرار و به عبارتی دیگر دارای وزن بیشتری بوده است انتخاب گردیده است. این ابعاد برای سرمایه فکری شامل: سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای (مشتری) و برای کارآفرینی سازمانی شامل: نوآوری (محصول، خدمت و فرآیند)، ریسک پذیری و پیشگامی بوده است. در پایان نیز با ارائه مدل مفهومی ارتباط بین ابعاد سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی مشخص شده است.

توضیحات بیشتر